duminică, 15 iunie 2014

Un teambuilding reuşit: Arieşeni 2014

Am plecat cu toţii la Vârtop/Arieşeni şi ne-am simţit bine. Am avut parte de şedinţă, de petrecere, dar cel mai important este că ne-am cunoscut mai bine şi ne-am simţit bine împreună. Am comunicat mai mult decât o facem la birou, chiar dacă acolo petrecem împreună pe zi cel puţin 9 ore. Comunicarea este cel mai important aspect în ceea ce priveşte relaţiile de servici şi pentru a comunica bine cu cineva ai nevoie să îl cunoşti. Să îţi dai seama când se trece peste limita de colegial-personal.

Pentru mulţi termenul de teambuilding nu spune prea multe. A intrat în ţara noastră o dată cu firmele mari care doreau să-şi formeze echipele, să şi le descopere sau să le evalueze într-un cadru ceva mai diferit decât cel de la birou. Alţii spun că e doar un alt prilej pentru distracţie, pentru “hai să ne pierdem timpul şi la munte, nu numai la birou”. Adevărul este însă, că dacă oamenii pot fi descoperiţi numai în situaţii limită, un teambuilding poate fi plin de surprize.

Termenul de “team buiding” derivă de la cuvântul “echipă”. De altfel, aşa cum sugerează şi numele, este procesul de construire a unei echipe eficace. Un exerciţiu de team buiding poate ajuta la crearea unei unităţi cu o coeziune puternică, ce are un ţel şi un scop comun. Când încercăm să construim o echipă, este important să identificăm punctele tari şi punctele slabe ale fiecărui membru al echipei. Acest lucru ne va permite să le asigurăm sarcini pe care le vor putea duce la capăt cu succes.


Team buiding-ul ar putea fi momentul când conştientizăm problemele existente (atât în cadrul organizaţiei, cât şi în interiorul nostru), descoperim ceva nou despre colegi şi învăţăm să ne acceptăm individualităţile. La fel de bine poate fi pentru alţii un moment de sărbătoare. Dar important este ca acest exerciţiu să nu rămână un moment unic, suspendat şi fără consecinţe. Echipa are nevoie de cineva care să o ghideze şi aici intervine liderul echipei. În fiecare membru al echipei există un potenţial de lider, iar acesta vine şi coagulează lucrurile şi îi face pe oameni să accepte liderul din celălalt. Ar fi bine dacă am învăţa şi noi importanţa unor astfel de momente şi să începem să participăm la team building-uri care “construiesc” şi nu care “dărâmă” bucăţile bune din Eu-l nostru. Să ne simţim bine punând temelia unei echipe în adevăratul sens al cuvântului. Iar pentru asta nu e suficient să bem împreună, să ne căţărăm pe munţi sau să facem concursuri în aer liber.. Plutarh spunea în Moralia: “Mintea nu este un vas care trebuie umplut, ci un foc care trebuie aprins”.

Sunt convinsă că şi colegii mei vor fi de acord cu mine când spun că am avut un teambuilding reuşit. Ne-am simţit bine cu toţii şi ne-am cunoscut mai bine, ceea ce este cel mai important. Facem parte dintr-o echipă şi ar trebui să funcţionăm ca atare. Am avut parte de o gazdă minunată care a făcut tot ce se poate ca noi să ne distrăm şi să ne bucurăm de faptul că suntem împreună.

Eu personal mă bucur că am avut ocazia să bifez pe listă încă un teambuilding reuşit alături de o echipă care îmi este dragă, o echipă alături de care îmi petrec destul de mult timp în fiecare zi şi nu în ultimul rând, o echipă care tinde constant spre performanţă.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu